söndag 15 december 2013

Julmarknad på Danvikshem

Jag arbetar på Danvikshem som är ett stort äldreboende här i Stockholm. Varje år har de en julmarknad och i år fick jag chansen att vara med och sälja. Jag slet dag och natt i några dagar och slutligen var det dags att sälja alla godsaker. Det blev en riktigt härlig dag med många glada ansikten och förhoppningsvis nöjda magar.

Detta var vad som såldes (plus ett gäng kaffetryfflar som aldrig fastnade på bild):


Hemmagjorda mums-mums.
 Recept och steg-för-stegbeskrivning kommer snart här på bloggen, så håll utkik!


Juldammsugare med rom, nejlikor och dadlar.


Klassiska marsipangrisar




Härligt mjuk saffranskola...


...som jag doppade i choklad och slog in i guldpapper.


Mozartkulor


Här kommer några bilder på bordet, som min snälla kollega Kayoko knäppte eftersom jag hade glömt mobilen hemma. Tack snälla!


Det här pepparkakshuset tillverkade jag förra året. Det har överlevt ett helt år och till och med en flytt. När marknaden var över skänkte jag huset till en av avdelningarna jag jobbar på.



God jul önskar Miss Candy Kane!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar